اخذ ویزای تحصیلی

نکات مهم برای دریافت ویزای دانشجویی
جذب دانش آموز و دانشجو از خارج از کانادا جزو اولویت های فرهنگی و اقتصادی دولت کانادا می باشد و کشو کانادا درآمد سالیانه زیادی را از راه جذب دانش آموز و دانشجوی خارجی بدست می آورد. تسهیل صدور ویزا و ارایه امکانات تحصیلی و زندگی مناسب برای محصلین خارجی دارای اهمیت زیادی برای دولت کانادا است.
با این حال، گرفتن ویزای کانادا هیچگاه آسان نبوده و دارای پیچیدگی های خاص خود می باشد. سیاست اداره مهاجرت کانادا در دادن ویزای دانشجویی همواره با تغییرات زیادی همراه بوده است و روابط اقتصادی و سیاسی بین کانادا و کشور های دیگر، تاثیر بسزایی در گرفتن ویزای تحصیلی دارد.

برای متقاضیان ایرانی، گرفتن ویزای کانادا همیشه با دشواری همراه بوده و سیاست اداره مهاجرت کانادا در مقابل متقاضیان ایرانی همواره تحت تاثیر شرایط سیاسی بین دو کشور ایران و کانادا، حزب حاکم کانادا، و حتی روابط سیاسی بین ایران و سایر کشورهای توسعه یافته بویژه آمریکا بوده است.
دانشجویان متعهل که دارای پذیرش تحصیلی معتبر از کانادا باشند، می توانند برای اعضای خانواده نیز درخواست ویزای همراه نمایند. درخواست ویزا برای اعضای خانواده می تواند همزمان با پرونده متقاضی اصلی به سفارت ارسال گردد. در صورت تحصیل والدین در کانادا، تحصیل فرزندان تا مقطع دبیرستان رایگان خواهد بود. برای دریافت ویزا برای خانواده، پرونده متقاضی بایستی از نظر مالی قوی تر باشد و متقاضی باید مدارک کافی و مناسبی برای اثبات وابستگی کاری، مالی و خانوادگی به ایران ارایه گردد.
درخواست ویزای دانشجویی کانادا در حال حاضر نیازی به مصاحبه ندارد و افسر سفارت یا اداره مهاجرت بر اساس مدارک داخل پرونده مانند مدارک خانوادگی، مالی، کاری و برنامه تحصیل، در مورد صدور ویزای دانشجویی تصمیم می گیرد.

beit-mirkahat.com

برای دریافت ویزای دانشجویی، متقاضی باید نشان دهد که بدون نیاز به کار یا بورسیه تحصیلی قادر به پرداخت هزینه های خود و خانواده می باشد.

مدارک مالی زیر به تایید ویزای دانشجویی کمک می کند
گواهی حساب بانکی همراه با پرینت 3 تا 4 ماه حساب بانکی با موجودی حداقل 35 هزار دلار برای افراد مجرد و 5 هزار دلار به ازای هر عضر خانواده. حساب بانکی باید نشان دهد که پول داخل حساب متعلق به خود متقاضی می باشد. سپرده های داخل حساب با مبالغ بالا و بدون توضیح ممکن است برای ویزای متقاضی مشکل ایجاد نماید.

1. فیش حقوقی، قرارداد کاری، نامه کاری
2.مدارک دارایی مانند ملک مسکونی، تجاری و زمین
3.سایر مدارک مالی مانند اوراق بهادار و بورس

متقاضی باید به اداره مهاجرت توضیح دهد که تنها برای تحصیل به کانادا می رود و پس از اتمام تحصیل به کشور خود باز می گردد. ارایه یک برنامه تحصیلی جامع به این موضوع کمک خواهد کرد. متقاضی باید سابقه منفی (مانند درخواست پناهندگی) در کشورهای دیگر بویژه آمریکا و اروپا نداشته باشد.
تکمیل دقیق فرم های ویزا همراه با مدارک کافی و نامه تحصیلی دارای اهمیت بسیاری در موفقیت اخد ویزای دانشجویی بویژه برای متقاضیان با خانواده می باشد. مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی بهتر است متناسب با سن، سابقه تحصیلی و سابقه کار متقاضی باشد. اطلاعات مربوط به وابستگی مالی و عاطفی متقاضی به کشور خود و دلایل انتخاب کانادا و رشته تحصیلی و همچنین برنامه متقاضی پس از پایان تحصیل باید در قالب برنامه تحصیلی به سفارت داده شود.
امکان اخذ ویزای تحصیلی برای گذراندن فقط یک دوره زبان در کانادا پایین است. داشتن مدرک زبان و نمرات بالا به همراه گواهی های تحصیلی و علمی به اخذ ویزای تحصیلی کمک می کند. با این حال، اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در کالج بدون مدرک زبان آیلتس یا تافل نیز همیشه امکان پذیر بوده است.

سایر نکات مهم:

هزینه زندگی یک دانشجو در ماه بسته به محل زندگی بین 1000 تا 1500 دلار بوده و به ازای هر عضو خانواده حدود 5 هزار دلار در سال اضافه می گردد.

دانشجویان می توانند در هنگام تحصیل تا 20 ساعات در هفته کار کنند. همسر متقاضی می تواند به طور تمام وقت کار کند. درامد متوسط یک کار پاره وقت در هنگام تحصیل بین 1000 تا 2000 دلار می باشد.

در حال حاضر به فارغ التحصیلان کالج یا دانشگاه ویزای کار یک ساله داده خواهد شد. تمدید این ویزا منوط به یافتن شغل در کانادا خواهد بود.

فارغ التحصیلان می توانند در حین تحصیل در مقطع دکتری و یا پس از اتمام تحصیل در سایر مقاطع تحصیلی با استفاده از امتیاز زندگی و تحصیل در کانادا، درخواست اقامت دایم نمایند.

خدمات ویزای دانشجویی شرکت اسکای نت:
تمامی دوره های معرفی شده توسط اسکای نت واجد شریط ویزای دانشجویی می باشند. دوره های توصیه شده توسط اسکای نت برای مدارس، دبیرستان، کالج در دوره های عمومی و یا تخصصی، و یا دانشگاه واجد شرایط ویزا بر اساس طول مدت تحصیل خواند بود.

1. مشاوره تهیه و ارسال مدارک ویزا شامل مدارک مالی، کاری، و خانوادگی

2. مشاوره انتخاب رشته و مقطع تحصیلی با توجه به شرایط متقاضی

3. کسب اطلاعات لازم از متقاضی و تهیه برنامه تحصیلی